Real Persian WikiLeaks

خانه » ایران » عراقچی در پایان مذاکرات ایران و آمریکا: هنوز به فرمول مشترک نرسیده‌ایم

عراقچی در پایان مذاکرات ایران و آمریکا: هنوز به فرمول مشترک نرسیده‌ایم

images

در پایان سومین روز مذاکرات ایران و آمریکا، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفت که طرفین هنوز به یک فرمول قابل قبول مشترک نرسیده اند.

هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا روز شنبه به سرپرستی معاونان وزرای خارجه دو کشور، برای سومین روز پیاپی با یکدیگر به گفت و گو نشستند.

در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران پیش از ترک ژنو گفت که باور جدی دارد که رسیدن به توافق امکان‌پذیر است.

نیلوفر پورابراهیم، خبرنگار صدای آمریکا در ژنو، از محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای، گزارش داد که مذاکرات روز سوم نیز همانند روزهای پیش به سرپرستی عباس عراقچی و مجید تخت روانچی از ایران و وندی شرمن و ویلیام برنز از ایالات متحده برگزار شد با این تفاوت که در این روز، هگا اشمیت، دستیار مدیر سیاسی اتحادیه اروپا نیز حضور داشت.

پس از این نشست، بعد از ظهر شنبه به وقت محلی، هیات‌های ایران و روسیه نیز با حضور وزیر خارجه روسیه با هم دیدار کردند. محمد جواد ظریف پیش از ترک ژنو، با وزیر خارجه روسیه تلفنی به گفت و گو پرداخت و با وزیر خارجه بریتانیا دیدار کرد. او پس از دیدار با فیلیپ هموند گفت که به نظر می‌رسد به یک اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل نیاز است چرا که طرفین هنوز بر سر برخی مسائل اختلاف نظر دارند. آقای ظریف پیش از آن، در پاریس با جان کری وزیر خارجه ایالات متحده دیدار کرده بود.

عباس عراقچی نیز در گفت و گو با خبرگزاری کیودو گفت که هنوز طرفین به یک فرمول قابل قبول مشترک نرسیده‌اند.

قرار است از فردا دور جدید مذاکرات معاونان وزرای خارجه ایران و کشورهای ۱+۵ برگزار شود.

میزان غنی‌سازی اورانیوم، نحوه لغو تحریم‌ها و فعال ماندن برخی تاسیسات اتمی ایران از اختلافات باقی مانده است. آقای عراقچی گفته است که طرفین به دنبال تضمین‌هایی برای توافق اجرایی هستند.

صدای امریکا


بیان دیدگاه