Real Persian WikiLeaks

خانه » جهان » جان کری در سوئیس دچار سانحه و در بیمارستان بستری شد

جان کری در سوئیس دچار سانحه و در بیمارستان بستری شد

209322_722جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا که به منظور ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران در سوئیس به سر می برد، صبح یک‌شنبه ١٠ خرداد / ۳١ مه، به هنگام دوچرخه سواری از ناحیه پا دچار آسیب شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه ٧١ ساله ایالات متحده آمریکا، در شهری در نزدیکی مرز فرانسه و سوئیس، حوالی ساعت ٧ و ۴٠ دقیقه به وقت گرینویچ (١٢ و ١٠ دقیقه به وقت تهران)، در نزدیکی شهر «سیون زیه»*، دچار سانحه شد و با یک بالگرد (هلیکوپتر) به بیمارستان دانشگاهی در شهر ژنو سوئیس منتقل و بستری شد.

جان کِربی*، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اعلام کرد: جان کری پس از سانحه هوشیاری خود را از دست نداده است وعلائم حیاتی وی نیز پایدار است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: احتمال شکستگی استخوان پا گزارش شده است.

ورزش از جمله عادت‌های روزانه وزیر امور خارجه آمریکا است. جان کری در ماه دسامبر آینده پا به ٧٢ سالگی خواهد گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری که در سفرهای دوره ای به اروپا، دوچرخه شخصی خود را به همراه دارد در ماه مارس گذشته و همزمان با دور پیشین مذاکرات هسته ای ایران، برای تعمیر دوچرخه خود به یک دوچرخه سازی در شهر لوزان سوئیس مراجعه کرده بود.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، به منظور دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از روز جمعه گذشته در سوئیس به سر می برد. دیدار میان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا دیروز شنبه (٩ خرداد) در ژنو سوئیس برگزار شد؛ جان کری این دیدار را «مثبت» ارزیابی کرده است.

پیش از این اعلام شده بود، جان کری شامگاه دوشنبه اول ژوئن، به منظور شرکت در نشست بین‌المللی مبارزه علیه گروه اسلامی (داعش) وارد پاریس خواهد شد اما به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا وی برای ادامه معالجه راهی آمریکا خواهد شد.

رادیوفرانسه


بیان دیدگاه